Countdown Peperiksaan Ikhtisas Akhir 2012/2013

Tuesday, February 3, 2009

Ucapan Ketua BBA

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pengunjung blog Suara BBA 0813, terutama kepada warga UKMKL dan pelajar perubatan batch 08/13.

Segala puji bagi Allah kerana dengan limpah kurnianya, dapat kita bernyawa dan meneruskan perjuangan sebagai khalifah di muka bumi ini. Ucapan terima kasih juga saya sampaikan kepada Ahli BBA terutama kepada editor blog yang sanggup meluangkan masa bagi menyiapkan blog ini.

Idea bagi menghasilkan blog ini disuarakan dalam mesyuarat Badan Bertindak Akademik pada 21 Januari 2009 dan mendapat persetujuan daripada semua ahli. Idea ini timbul setelah melihat keberkesanan penggunaan blog dalam program Untukmu Palestin, sebagai medium, saluran yang paling mudah dicapai oleh semua pelajar.

Inisiatif penggunaan blog ini adalah bagi memudahkan pelajar perubatan terutama batch 2008/2013 untuk mendapatkan maklumat akademik dan juga untuk menyuarakan masalah, terutama kebajikan para pelajar. Memandang kemudahan ‘Wi-Fi’ yang mudah didapati di kolej dan di fakulti, saya berharap setiap pelajar dapat melayarinya dengan mudah.

Sebagai ketua BBA sendiri, saya mendapati kesulitan untuk menyampaikan maklumat kepada semua pelajar. Pengumuman dan info-info mengenai aktiviti kolej juga susah untuk diketahui oleh semua pelajar. Jadi saya mengharap dengan blog ini, para pelajar dapat melayarinya bukan sahaja untuk menyuarakan masalah dan pendapat, tetapi juga untuk mengetahui perkembangan dunia perubatan masa kini.

Segala teguran dan baikpulih bagi BBA ini amat dialu-alukan. Saya memohon ampun dan maaf andai terdapat kesalahan dan kesilapan selama saya memikul tugas dan tanggungjawab sebagai ketua BBA. Sesungguhnya setiap manusia tidak boleh lari daripada melakukan kesilapan. Saya juga berharap agar tampuk pimpinan untuk tahun-tahun seterusnya dapat menyambung usaha-usaha murni yang telah dilakukan ini.
Sekian, assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

KETUA BBA 08/09

No comments:

Post a Comment

Your Download

Would like to contribute any files?Please send it via email to publisitibba0813@yahoo.com.The files will be considered to be uploaded.